szkolenia dla firm
Trening asertywności
Termin „asertywność” często mylnie zawężany jest do pewności siebie, sztuki stanowczej odmowy lub sposobu radzenia sobie z sytuacją konfliktową. Czasem nawet błędnie włączany jest w obszar psychomanipulacji i wywierania wpływu (jako sposób na „sprytne” delegowani zadań na innych lub szybkie pozbycie się „natręta”)
Zachowania asertywne mają wyrażać uczucia, postawy, życzenia, opinie, prawa danej osoby w sposób bezpośredni, stanowczy i uczciwy, jednocześnie respektując te potrzeby, opinie i prawa u innych. Asertywność to także styl życia. Człowiek asertywny jest samoświadomy, akceptujący, z adekwatną samooceną, czerpiący satysfakcję z kontaktów z innymi ludźmi.
Celem treningu zachowań asertywnych jest zwiększenie efektywności porozumiewania się jego uczestników z innymi (w sytuacjach zawodowych, towarzyskich) poprzez rozwijanie uczciwej i otwartej komunikacji. Umiejętność spokojnego, wyważonego, adekwatnego do sytuacji komunikowania się z własnym szefem, podwładnym, klientem, bez skrępowania, zawstydzenia, zdenerwowania, unikania konfrontacji, poczucia bezsilności wykorzystać można w każdej sytuacji społecznej, podnosząc skuteczność własnych działań oraz poziom satysfakcji z kontaktów z innymi ludźmi.
Zachowania asertywne mają wyrażać uczucia, postawy, życzenia, opinie, prawa danej osoby w sposób bezpośredni, stanowczy i uczciwy, jednocześnie respektując te potrzeby, opinie i prawa u innych. Asertywność to także styl życia. Człowiek asertywny jest samoświadomy, akceptujący, z adekwatną samooceną, czerpiący satysfakcję z kontaktów z innymi ludźmi.
Celem treningu zachowań asertywnych jest zwiększenie efektywności porozumiewania się jego uczestników z innymi (w sytuacjach zawodowych, towarzyskich) poprzez rozwijanie uczciwej i otwartej komunikacji. Umiejętność spokojnego, wyważonego, adekwatnego do sytuacji komunikowania się z własnym szefem, podwładnym, klientem, bez skrępowania, zawstydzenia, zdenerwowania, unikania konfrontacji, poczucia bezsilności wykorzystać można w każdej sytuacji społecznej, podnosząc skuteczność własnych działań oraz poziom satysfakcji z kontaktów z innymi ludźmi.