szkolenia dla firm
Techniki kreacji w pracy marketingowej
Praca marketingowa jest jak łamigłówka, w której zadanie polega na złożeniu różnych elementów układanki w całość. Taką całość utworzyć musi odpowiedni produkt skierowany do odpowiedniej grupy klientów i przedstawiony jej w odpowiedni sposób. Każdy z tych trzech elementów to problem wymagający właściwego rozwiązania. Niestety pomysły rozwiązań mają to do siebie, że rzadko same przychodzą do głowy.
Szkolenie poświęcone jest prezentacji możliwości zastosowania technik twórczego myślenia w szeroko rozumianej pracy marketingowej. Zastosowania te podzielono na trzy części. Pierwsza z nich, dotycząca testowania produktu, przedstawia możliwości analitycznego zastosowania technik twórczego myślenia. Proponowane podejście jest alternatywą, a z pewnością uzupełnieniem dla jakościowych metod testowania produktu. W przeciwieństwie do metod tradycyjnych - np. zogniskowanego wywiadu grupowego - techniki twórczego myślenia charakteryzuje zdecydowanie większa wartość heurystyczna. Oznacza to, że uzyskany materiał pozwala dotrzeć do takich ukrytych cech produktu czy też potencjalnie zaspokajanych przez ten produkt potrzeb, których nie uchwyci klasyczny focus lub nawet badanie ilościowe. Tego typu podejście wykorzystuje się zwykle we wstępnych fazach kreacji, w myśl zasady, że aby wymyślić coś nowego i niebanalnego, trzeba na stary problem spojrzeć na nowo. Materiał uzyskany za pomocą analitycznych technik twórczego myślenia może być następnie zastosowany do segmentacji rynku, pozycjonowania produktu, opracowania krótko- i długofalowej strategii reklamowej, czy nawet modyfikacji samego produktu w określonym kierunku.
Drugie, bodaj najbardziej klasyczne zastosowanie technik kreacji związane jest z poszukiwaniem nowych rozwiązań, czyli z tym, co potocznie nazywamy wymyślaniem rzeczy nowych. Techniki, które zaproponujemy w tej części szkolenia powstały przez podpatrywanie pracy twórczej osób wybitnych, pracujących w różnych dziedzinach: technice, nauce, sztuce czy reklamie. Techniki te, jak mawiali ich autorzy, zostały „odkryte” a nie „wynalezione”.
Trzecie zastosowanie technik twórczego myślenia dotyczy modyfikacji (ulepszania) obiektów już istniejących. Techniki te powstały głównie dla potrzeb dziedzin inżynierskich, chociaż ich zastosowanie wykracza daleko poza problematykę o charakterze technicznym.
Drugie, bodaj najbardziej klasyczne zastosowanie technik kreacji związane jest z poszukiwaniem nowych rozwiązań, czyli z tym, co potocznie nazywamy wymyślaniem rzeczy nowych. Techniki, które zaproponujemy w tej części szkolenia powstały przez podpatrywanie pracy twórczej osób wybitnych, pracujących w różnych dziedzinach: technice, nauce, sztuce czy reklamie. Techniki te, jak mawiali ich autorzy, zostały „odkryte” a nie „wynalezione”.
Trzecie zastosowanie technik twórczego myślenia dotyczy modyfikacji (ulepszania) obiektów już istniejących. Techniki te powstały głównie dla potrzeb dziedzin inżynierskich, chociaż ich zastosowanie wykracza daleko poza problematykę o charakterze technicznym.